Snelle levering | 20 jaar expertise

Veelgestelde vragen

Bestellen en betalen

Waarom lenzen bestellen bij Eyelens?

Eyelens is tot wel 60% goedkoper dan de opticien, met dezelfde kwaliteit. Daarnaast is onze service betrouwbaar en veilig en word jouw bestelling zo snel mogelijk geleverd. Zo hoef je de deur niet meer uit voor jouw vertrouwde contactlenzen.

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

We willen dat je jouw contactlenzen en oogverzorging zo snel en eenvoudig mogelijk online kunt kopen. Daarom aanvaarden we de volgende betaalmethoden:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Sofort Banking
  • PayPal
  • Giropay
  • VISA
  • Mastercard
  • Maestro
  • Betalen via een overschrijving (let op: voorafbetaling)

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Je hebt een kortingscode maar deze werkt niet. Hou rekening met volgende zaken:

  • De kortingscode moet in hoofdletters staan.
  • De kortingscode kan verlopen zijn, kijk goed naar de einddatum.
  • Kom je aan het minimale orderbedrag? Bij de meeste codes is er een minimaal orderbedrag.

Werkt jouw kortingscode nog steeds niet? Neem dan voor de zekerheid even contact met ons op via info@eyelens.nl

Let op: Nadat jouw bestelling geplaatst is kan er geen kortingscode meer toegevoegd worden. Zorg er dus zeker voor dat je dit tijdens het uitchecken
doet.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

We behandelen alle bestellingen geplaatst tussen maandag en vrijdag vrijwel direct. Let erop dat éénmaal de bestelling behandeld is, het niet meer mogelijk is deze te annuleren.

Van zodra jouw pakket meegegeven is aan de post, het niet meer mogelijk om een adreswijziging of annulatie te doen.

Is de bestelling al behandeld? Je kan deze binnen de 14 dagen na ontvangst retourneren naar ons.
Bekijk onze retourvoorwaarden voor meer informatie.

Kan ik bij Eyelens ook een bril bestellen?

Dat is helaas niet mogelijk, bij ons kan je allerhande contactlenzen en bijbehoren bestellen.

Kan ik lenzen voor slechts één oog bestellen?

Uiteraard, in het vakje 'aantal' zal je voor één oog '0 dozen' kunnen aanduiden.

Mijn account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Als je jouw wachtwoord vergeten bent kan je op de website jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Ga naar het inlogscherm en klik op ‘wachtwoord vergeten’ onder de knop ‘aanmelden’. Daar kan je jouw mailadres kunnen invullen. Er zal dan een automatische mail gestuurd worden naar jouw mailadres waar je jouw wachtwoord zal kunnen wijzigen. Hou er rekening mee dat het even kan duren tot je de mail ontvangen hebt.

Vergeet zeker niet even in je spam/junkmail te kijken als je nog steeds niks ontvangen hebt.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Jouw persoonlijke gegevens kan je zelf eenvoudig wijzigen. Zowel de persoonlijke gegevens, factuuradres, een ander wachtwoord,…

Ga naar ‘login’ waar je kan inloggen met je gegevens. Klik dan op ‘Adressen bekijken’, daar zal je de gegevens kunnen wijzigen.

Hoe herhaal ik een bestelling?

In jouw account krijg je een overzicht van al jouw bestellingen, door te klikken op je account en dan kijken bij ‘vorige bestellingen’.

Klik op de knop 'Opnieuw bestellen', hierdoor zal diezelfde bestelling toegevoegd worden aan je winkelmandje.

De bestelling kan je zelf nog controleren voor je gaat afrekenen, dus als je nog producten wilt toevoegen of verwijderen, is dit mogelijk.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

Je ontvangt jouw factuur van zodra je bestelling verzonden is zowel via papier als digitaal.

Vind je je factuur toch niet terug? Stuur ons een mail op info@eyelens.nl samen met je bestelnummer en dan sturen we de factuur nogmaals door.

Moet ik registeren om te kunnen bestellen?

Het is zeker en vast niet verplicht om een account aan te maken. Je kan gerust verdergaan zonder account, als gast.

Natuurlijk heeft een account wel heel wat voordelen:

  • Accountgegevens: Jouw gegevens worden automatisch opgeslagen. Je hoeft alles dus maar éénmalig in te vullen en dan gaat het bij de volgende bestelling vanzelf.
  • Herhaalbestellingen: je kan éénvoudig je bestelling herhalen zonder alles opnieuw in te geven.
  • Nieuwsbrief: je ontvangt wekelijks onze nieuwsbrief met kortingen, over de nieuwste producten, tips&tricks,...
  • Bestelgeschiedenis: jouw bestelgeschiedenis wordt bewaard.
  • ...

Ontdek alle voordelen zelf en maak jouw account vandaag nog gratis aan!

Zijn mijn gegevens veilig in de online Eyelens shop?

Ja, de volledige site is beveiligd via een https-protocol.

Je leveringsadres wordt uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van jouw verzending.

Retourneren

Hoe en naar waar moet ik retourneren?

Ben jij niet 100% tevreden over je bestelling of heb je het verkeerde product besteld?

Best vervelend! Gelukkig kan je altijd jouw bestelling bij ons
retourneren, wanneer je ons dit laat weten binnen de 14 dagen na ontvangst.

Voldoet je product niet aan onderstaande retourvoorwaarden, dan is het helaas niet mogelijk om te retourneren:

  • Op maat gemaakte lenzen (torsiche, multifocale & XR lenzen) kunnen helaas niet geaccepteerd worden.
  • Lenzen en oogverzorging zijn hygiënische producten en kunnen daardoor niet geaccepteerd worden als de verzegeling van het product na levering is verbroken.
  • Oogmaskers zijn niet retourneerbaar als de verzegeling van het product na levering is verbroken.
  • Het product moet in hun originele verpakking of andere stevige verpakking teruggestuurd worden.
  • Het product moet binnen de 14 dagen na ontvangst teruggestuurd worden of binnen de 14 dagen moeten we hier een melding van krijgen.
  • Vermeld je bestelnummer en je reden van retour indien je die hebt. (optioneel)

Retours mogen
verstuurd worden naar onderstaand adres:

Eyelens

Industriepark de Bruwaan 5

9700 Oudenaarde

België

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen de 14 dagen na ontvangst van de retourzending. Retourkosten zijn voor de rekening van de klant.

Ik heb de verkeerde producten ontvangen, wat nu?

Vervelend om te horen, maar dit gaan we uiteraard samen met jou oplossen. Neem gerust contact met ons op zodat we de juiste producten zo snel mogelijk naar jou kunnen sturen. Graag ontvangen we een mail op info@eyelens.nl samen met jouw bestelnummer en een foto van de producten die je ontvangen hebt.

Breng ons hier binnen de 14 dagen van op de hoogte, dan kunnen we de juiste producten opsturen samen met een gratis retourlabel. Zo kan je de ongeopende of onbeschadigde artikelen gratis retourneren naar ons.

De verkeerde producten kunnen enkel omgeruild worden indien de verpakking ongeopend of
onbeschadigd is. Wanneer verpakkingen beschadigd of geopend zijn kan er een
schadevergoeding doorgerekend worden.

Bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Op alle oogverzorging en lenzenvloeistof geldt dat als je voor 16uur een bestelling plaatst, ze dezelfde dag nog verzonden worden.

Heb je lenzen besteld? Dan is het tijdstip van verzending afhankelijk van het type lenzen die je besteld hebt, of we deze op voorraad hebben of niet. Wij streven ernaar om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren bij jou thuis.
Kijk zeker bij jouw lenzen voor een gemiddelde levertermijn, zodat je een idee hebt over hoelang je op jouw lenzen zal moeten wachten.

Met name bij multifocale of torische lenzen, kan het zijn dat deze niet op voorraad liggen door de complexiteit van de parameters. Bekijk de gemiddelde levertermijn na bij de lenzen zelf om een idee te hebben over wanneer je
bestelling zal toekomen.

Hoe bezorgen jullie mijn bestelling?

De bezorging gebeurd via PostNL. Van zodra uw bestelling verzonden is, zal je een mail ontvangen samen met een track&trace code zodat je jouw bestelling goed kan volgen.

Als er iets niet duidelijk is of je geen track & trace ontvangen hebt, neem dan gerust even contact met ons op, we helpen je graag verder!

Ben je niet thuis? Geen probleem, PostNL probeert de volgende dag opnieuw. Ben je nog altijd niet thuis, dan gaat het pakketje naar een afhaalpunt. Je kan dit volgen via de track&trace code die je ontvangen hebt via mail. Nog geen track&trace code ontvangen? Stuur ons een mail op info@eyelens.nl samen met je
ordernummer en we kijken het voor je na.

PostNL levert bestellingen van maandag t/m zaterdag, de bezorgtijd kan van dag tot dag verschillen. Heb jij jouw bestelling liever op een ander moment of bij een afhaalpunt? Maak dan snel een account aan op de PostNL-app zodat je dit zelf kan aanpassen.

 Wenst je een orderstatus te weten? Stuur ons een mail op info@eyelens.nl samen met jouw
bestelnummer. Dan kijken we wat de verwachte leverdatum van jouw lenzen is.

Mijn bestelling is beschadigd toegekomen, wat nu?

Dat is uiteraard niet de bedoeling. Om zo snel mogelijk een onbeschadigd product te ontvangen kan je best even contact opnemen met ons, wij helpen jou met plezier verder!

Stuur ons een mail op info@eyelens.nl samen met jouw
bestelnummer. Stuur ons tevens een foto van de beschadigde artikelen zodat we dit verder kunnen afhandelen.

Op al onze producten geldt een wettelijke vastgelegde garantie. Deze garantie houdt in dat het gekochte artikel dient te voldoen aan wat jou werd beloofd. Als je aanspraak wilt maken op deze garantie, kan je contact met ons
opnemen via info@eyelens.nl.

 

Contact

Hoe kan ik Eyelens bereiken?

Mocht je twijfelen, vragen of klachten hebben, neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen: info@eyelens.nl

We hebben ook een contactformulier, dat vind je hier.

Klachten en opmerkingen

Ik heb een klacht of een opmerking, wat nu?

Een idee? Een suggestie? Een klacht? Een opmerking? Alle feedback is welkom!

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via info@eyelens.nl. Je krijgt van ons binnen maximaal 5 werkdagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Contactlenzen

Kan ik andere lenzen proberen?

Wil je graag eens een ander merk of type lens proberen? Dan kan je gratis* en vrijblijvend bij Eyelens contactlenzen uitproberen alvorens je ze daadwerkelijk hoeft te kopen.

Wij adviseren wel, om altijd eerst met een opticien te overleggen voordat je verandert van lenzen.

Stuur ons een mail op info@eyelens.nl samen met de lens dat je wenst te proberen en je sterktes en bijkomende parameters. Ontdek alles hier.

*Mits een tussenkomst in verzending van €6.50

Hoe doe ik mijn contactlenzen in- en uit?

Bekijk onderstaand filmpje om je lenzen eenvoudig in- en uit te doen.

Doen contactlenzen pijn of zijn ze oncomfortabel?

Een lens die goed past zal normaal gezien nooit pijn doen of vreemd aanvoelen, je zal het eigenlijk niet merken dat je een lens draagt.

Het is normaal als het de eerste keer is dat je lenzen draagt, dat het mogelijk is dat jouw ogen nog enkele dagen moeten wennen.

Indien je aanhoudende last ervaart, dan adviseren we om eens langs te gaan bij de oogarts voor een controle.

Hoe kan ik zien of een contactlens binnenstebuiten zit?

Sommige lenzen zijn voorzien van indicatoren (cijfers of letters die de juiste zijde aantonen).

Indien deze indicatoren niet aanwezig zijn, kan je de lens op je vingertop plaatsen. Wanneer de lens een opwaartse, ronde vorm heeft, is alles normaal. Als de randen van de lens zijwaarts buigen, dan zal je de lens moeten omdraaien want dan zit de lens binnenstebuiten.

Hoe moet ik mijn contactlenzen schoonmaken?

Bij lenzen schoonmaken is het belangrijk om te weten dat je jouw lenzen altijd direct na het uitdoen moet reinigen, en niet pas de volgende ochtend. Om lenzen schoon te maken heb je lenzenvloeistof nodig. Er zijn verschillende soorten lenzenvloeistof, maar het belangrijkste is dat de vloeistof lenzen reinigt, desinfecteert en verzorgt.

Voor zachte contactlenzen: Je dient eerst jouw handen te reinigen voor je begint met lenzen schoonmaken. Hierna kan je de lens uit doen en in de handpalm leggen. Vervolgens kan je de lens schoonmaken met de vingertop. Deze handelingen herhaal je bij de andere lens en nadien kan je de lenzen in de
lenshouder leggen.

Bij harde contactlenzen werkt het reinigen hetzelfde, alleen met een lenzenvloeistof speciaal voor harde contactlenzen. Om harde contactlenzen schoon te krijgen kan je ook voorzichtig de lenzen poetsen tussen duim- en wijsvinger. Bij zachte lenzen is dit lastiger.

Moet ik de lenshouder ook reinigen?

In de lenshouder kan je de lenzen veilig opbergen. Ook de lenshouder moet je regelmatig reinigen om ooginfecties te voorkomen en om jouw lenzen zo goed mogelijk te verzorgen. De lenshouder kan, net als de contactlenzen, met dezelfde lenzenvloeistof worden schoongemaakt.

Dag-of maandlenzen?

Daglenzen zijn geschikt voor mensen die van gemak houden. Het dragen van daglenzen kost weinig tijd, omdat je ze niet hoeft schoon te maken. Je draagt
ze namelijk maar een dag en daarna gooi je ze weg. De volgende ochtend draag je gewoon nieuwe lenzen. Ook handig als je hooikoorts hebt.

Maandlenzen vervang je pas na een maand. Elke avond maak je ze schoon met lenzenvloeistof waar je ze 's nachts ook in bewaart. De volgende dag zijn de
lenzen schoon en kan je ze weer opnieuw indoen.

Enkele voordelen van maandlenzen: je kan deze lenzen wel 7 dagen na elkaar dragen zonder dat ze uit jouw ogen moeten gehaald worden*. Daarnaast kan er tot vijf keer meer zuurstof door de lens in vergelijking met de standaard contactlenzen. Ze zijn over het algemeen goedkoper dan daglenzen, aangezien je minder lenzen moet kopen. Voor milieubewuste lenzendragers betekent dit dus ook minder afval.

Wil je er uitproberen? Klik dan hier.

*Is niet voor elke lens, contacteer je oogarts voor verdere informatie.

Oogverzorging

Kan je supplementen gebruiken tegen droge ogen?

Er zijn verschillende supplementen die je kan gebruiken tegen droge ogen. Kijk dan vooral naar supplementen met volgende ingrediënten:

  • Omega 3-vetzuren
  • Vitamine D
  • Vitamine A
  • Luteïne en zeaxanthine

Het is belangrijk dat voedingssupplementen niet als vervanging van voeding, medisch advies en behandeling worden beschouwd. Contacteer altijd eerst even je huis-oogarts om je specifieke situatie te bespreken.

Let op! Zorg ervoor je dat de aangeraden hoeveelheid en eventuele interacties met andere medicijnen nakomt en begrijpt.

Helpen oogdruppels tegen droge ogen?

Er zijn verschillende oogdruppels die helpen tegen droge ogen. Zij helpen de klachten te verminderen, het oog te bevochtigen, verminderen van irritatie en het verbeteren van het comfort. Kijk dan vooral naar: kunstmatige tranen, gel- of zalfachtige druppels, oogdruppels met hyaluronzuur,…

Het is belangrijk dat je oogdruppels een match zijn met je huidige levensstijl, jouw specifieke behoeften en medische situatie.